Sosyal medya web 2.0 teknolojilerinin yaşamımıza dahil olması ile birlikte ortaya çıkan ve geleneksel medyadan bazı yönleri ile ayrılan bir platformdur. Kullanıcıların içerik üreticisine dönüştüğü bu mecralarda ticari faaliyetlerin de yapılması mümkündür. Ürün Satışlarını Arttıracak 5 Popüler Sosyal Medya Sitesi dendiğinde ise verilebilecek örnekler oldukça fazladır.
Sosyal medya ile eş zamanlı ve karşılıklı bir iletişim sağlamak mümkün olur. Metin tabanlı ya da görsel içeriklerin bu platformlardan paylaşılması mümkün olurken katılımcılar arasında etkileşim sağlanır. Bu sayede de ürün ve hizmet pazarlamasına imkân yaratan bu ortamın çeşitli sebeplerle kullanıldığı görülür.
Sosyal Medya Platformları Nelerdir?
Katılımcılar açısından birçok sosyal medya platformunun olması her birinin kendine özgü bazı nitelikler taşıması ile sonuçlanır. Sosyal Medya Platformları Nelerdir? Merak edilirken bu mecralar üzerinden çeşitli içerik paylaşımları yapılması oldukça kolaydır.
Uygulamaların mobil cihazlara ya da masa üstü bilgisayarlara indirilmesinin ardından kullanıcıların bir hesap oluşturması sosyal medya platformlarının kullanılabilmesi için yeterli olurken her platformun ihtiyaçları da kendine özgü olur.
Sosyal medya platformları arasında yer alan Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Tiktok gibi birçok uygulamadan söz etmek mümkündür. Bu platformların katılımcı sayıları farklılık gösterebilirken her birinin kullanım amacı genellikle benzer olur.
Bunun yanı sıra içerik paylaşımı yapılacağı zaman en çok tercih edilen platformlar arasında Facebook yer alırken işletmelerin de tercihinde olan uygulamalar arasındadır. Facebook aracılığı ile kişilerin iletişime geçmesi oldukça kolay olurken metin tabanlı ve görsel içerik paylaşımına fırsat yaratan bu platform dünya genelinde kullanılır.
İşletmelerin küreselleşen dünya genelinde müşterileri ile buluşması sosyal medya platformları üzerinden daha hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşir. Bundan dolayı da birçok firma son dönemlerde sosyal medya platformları aracılığı ile ürün ve hizmetlerini hedef kitleleri ile ve potansiyel müşterileri ile buluşturur.
Instagram da bu tür platformlar arasında yer alırken hikâye ve canlı yayın uygulamaları ile popüler bir mecradır. Bunun yanı sıra görsel içeriklerin yoğun olarak kullanıldığı platformun metin tabanlı içerikler açısından da elverişli olduğu görülmektedir. Fotoğraf ve video paylaşımı açısından ideal bir ortam sunan platformun milyonlarca takipçisi bulunur.
Twitter, 280 karaktere varan içerik paylaşımına izin veren bir uygulamadır. Bu platform aracılığı ile de görsel içerikler ve yazılı metinler paylaşılabilmektedir. Geniş bir takipçi kitlesine sahip olan uygulamanın dünya genelinde yaygın olarak kullanıldığı görülür.
YouTube ile çeşitli videoların yayımlanması mümkün olurken kişilerin ya da işletmelerin bu platformda kanallarını oluşturarak hizmet vermesi oldukça kolaydır. YouTube’da abone sayısı ve izlenme oranı oldukça önemlidir.
TikTok birçok ülkede kullanılan bir platformdur ve video uygulamaları ile oldukça popülerdir. Marka bilinirliği elde etmek isteyen işletmeler açısından bu sosyal medya platformlarının her biri istenileni verebilecek düzeydedir.
Öncelikle yapılması gereken ise hesapların profesyonel bir yaklaşımla yönetilmesinin yanı sıra pazarın doğru araştırılması ve ihtiyaçlara uygun önerilerin bu platformlarda yer almasına fırsat yaratılmasıdır.
paylaş
Diğer Yazılar
Yorum Yapın