E-Ticaret günümüzün gelişen teknolojilerinin ortaya çıkardığı yeni ticari uygulamalardan biri olarak dikkat çeker. Bu uygulamadan istenilen sonuçların alınabilmesi içinse etkili ve verimli bir kullanım gerekir. Kullanıcıların merak edebileceği çok sayıda sorunun içinde E-ticaret Sitenizde E-posta Pazarlaması Stratejileri Nelerdir? Konusu da yer alırken bu konuya geniş kapsamlı yaklaşmak gerekir.
Öncelikle firmaların pazarlama stratejileri konusunda bilinçli olması ve doğru bir yaklaşımı benimsemesi gerekir. Firmaların en nihai amacı satışlarını artırmak ve kar elde etme beklentilerini karşılamaktır. Bu sebeple de doğru bir pazarlama stratejisine ihtiyaç duyarlar.
E-Posta pazarlaması reklamın yanı sıra ticari bilgilerin iletilmesine de yarayan bir yöntemdir. Çevrimiçi bir pazarlama tekniği olarak e-posta pazarlaması firmaların sıklıkla kullandığı uygulamalar arasında yer alır.
Küreselleşmenin ve teknolojik gelişmelerin doğal bir sonucu olarak firmalar müşterileri ile doğrudan etkileşime geçmek ister. Dijital teknolojilerin doğru kullanılması da bu işlemleri kolaylaştıran en önemli unsurlar arasındadır. E-posta pazarlaması olarak isimlendirilen uygulamada dijital bir pazarlama tekniği kullanılmış olur.
E-posta pazarlaması ile müşteri ilişkileri ve marka sadakati geliştirilebilir. Bu uygulama yeni müşteriler edinmeye de olanak tanır. Uygulama çevrimiçi satışları artırırken marka oluşturmak adına firma için faydalıdır. Yeni ürünler tanıtılırken de kullanılabilen E-Posta pazarlaması ile müşteriler bilgilendirilir. E-Posta Pazarlaması Stratejileri arasında çeşitli örnekler yer alır.
E-Posta Türleri
- Kaydolma yolu ile gönderilen e-postalar (İzin tabanlı)
- İşlemlere yönelik e-postalar.
- Doğrudan gönderilen e-postalar.
- Basın bültenleri.
- Katalog E-postaları.
- Radyo ve TV E-postaları.
Kaydolma Yolu ile Gönderilen E-Postalar (İzin tabanlı): Bu uygulamada pazarlamacılar müşterilere herhangi bir tanıtım mesajını iletmeden evvel kendilerinden izin alır. Bu yaklaşım doğrudan mesaj almak isteyen kullanıcılara yönelik olarak geliştirilmiştir.
İşlemlere Yönelik E-Postalar: Otomatik bildirimler şeklinde iletilen bu e-postalar sayesinde kullanıcılar işlemler hakkında bilgi sahibi olur.
Doğrudan Gönderilen E-Postalar: Tüketicilere gönderilen bu e-postalar yolu ile tanıtım yapılmış olur.
Basın Bültenleri: Bu bültenlerde tek bir iletiye odaklanılır. İkna amacı güder.
Katalog E-Postaları: Kısa açıklamalara odaklanan e-postalar olarak tüketicilere gönderilir.
Radyo ve TV E-Postaları: Bu e-postalar ile promosyon amaçlı mesajlar iletilir.
E-Posta Pazarlaması Stratejileri
- E-Posta pazarlaması stratejileri arasında nezaket ilk sırada gelir. Bunun yanı sıra ileti alakalı ve kişisel tutulmalıdır. Müşterilerin adresleri alınırken indirim ve özel kampanyalar aracılığı ile bu bilgiler talep edilebilir.
- E-Posta bildirimleri bunları almak isteyenlere gönderildiğinde daha etkili olur. Bu nedenle izin vermeyen alıcılar rahatsız edilmemelidir. E-Posta içerikleri tüketicilerin kullandığı her cihazla uyum sağlayabilen özellikte olmalıdır.
- İçerik dikkat çekici olmalı, kısa ve öz tutulmalıdır.
- Görsel ögelerle desteklenen e-postalar daha fazla okunur.
- Okuyucuda güven oluşturulmalıdır. Bunun için firma kendisi ile alakalı içerikler göndermelidir.
- Müşteri kendisine fayda sağlayacak bilgilere ilgi duyar.
- E-Postanın kişiselleştirilmiş olması gerekir.
Yorum Yapın