Her sektör gibi e-ticaret sektörü de günden güne değişmektedir. Gelişen teknoloji ile beraber yeniliklerin gelmesi ve her daim trendlerin değişmesiyle, e-ticaret sektöründe öne çıkmak ve adınızı yazdırmak biraz daha çaba istemektedir. E-ticaret sektöründe düzenli bir şekilde rakip analizi yapmalı ve trendleri takip etmelisiniz. Bu sektöre eklenen yenilikleri iş hayatınıza ekleyip, biraz çaba ve sabır gösterirseniz rakipleriniz kolaylıkla eleyebilirsiniz. Bu yeniliklerin başında mobil ticaret, kişiselleştirilmiş pazarlama ve yapay zekâ destekli müşteri hizmetleri gelmektedir.

Mobil Ticaret
İş, okul ve ev hayatı yoğun olan insanlar artık alışverişe zaman ayırmakta zorluk çekmeye başlıyorlar. Kişisel ihtiyaçlarını yahut evin ihtiyaçlarını gidermek için alışverişe çıkamayan bu insanlar için bir kolaylık geliştirilmiştir. Bu insanların yardımcıları artık mobil ticarettir. Mobil ticaret, telefon, tablet, bilgisayar gibi internete erişim sağlayan teknolojik araçlar vasıtasıyla online bir şekilde alışveriş yapmaya denilmektedir. Tüketicilerin alışveriş ihtiyaçlarını mobil cihazlar aracılığıyla gidermesine mobil e-ticaret denir. Mobil ticaret sayesinde insanlar ihtiyaçlarını satın alırlar ve ödemelerini online bir şekilde ödeyebilirler. Mobil ticaret sayesinde mekân değiştirmeye gerek kalmadan, kısa bir vakitle alışveriş ihtiyacı giderilebilmektedir. Ödeme ise banka kartı, eft, havale, kredi kartı gibi yöntemlerle güvenli bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

Yapay Zekâ Destekli Müşteri Hizmetleri
İnsanın düşünce tarzını taklit etmeye çalışan yazılımlara, akıllı makinelere yapay zekâ denir. Gelişen bu bilim dalı birçok sektöre adımını atmıştır. E-ticaret sektörüne de adımını atan yapay zekâ hem bu sektörde iş yapanların hem de müşterilerin işlerini hızlandırmış ve kolaylaştırmıştır. Yapay zekâ destekli müşteri hizmetlerine sohbet robotları örnek verilebilir. E-ticaret sitelerinde bulunan robotlar, müşterilerin sorularına hızlı ve net cevaplar vermekten sorumludur. Sipariş durumu, teslimat tarihi gibi soruları cevaplayan robotlar aynı zamanda görevli personellere vakit de kazandırmış olmaktadır.

Kişiselleştirilmiş Pazarlama
Müşterilerin isteyebilecekleri ürünleri, merak edebilecekleri içerikleri önlerine çıkarak kişiselleştirme, e-ticaret sektöründe kâr elde etmek için kullanılmaktadır. Her müşteriye özel bir alışveriş imkânı sunan kişiselleştirme işlemi yapay zekâ sayesinde gerçekleşmektedir. Yapay zekâ alışveriş deneyimi elde eden müşterilerin, davranışlarına ve tercihlerine göre önlerine yeni sonuçlar çıkarmaktadır. Kişiselleştirilmiş pazarlama yapan yapay zekâ bu işlemi gerçekleştirirken, müşterinin daha önceki alışveriş geçmişlerine, araştırdığı içeriklere, satın alma alışkanlıklarına ve ilgi alanlarına bakar. Bu verilerden yola çıkarak müşteriye uygun içerikleri, ürün önerilerini, özelleştirilmiş teklifleri ve pazarlama mesajlarını müşterinin önüne çıkarır. Kişiselleştirilmiş pazarlama sayesinde e-ticarette iş yapan işletmeler, hem kâr elde etmiş olur hem de müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayarak onlara keyifli bir alışveriş imkânı sunar.

paylaş
Diğer Yazılar
5,0 Puan
1 kişi puan verdi

Bu yazıya daha önce hiç puan verilmedi. İlk Puanı siz verin!

09 Haziran 2023WEBBUSİNESS E-Ticaret Paketleri

Yorum Yapın