E-ticaret sitesi kurmadan önce düşünülmesi gereken en önemli detaylardan biri sitenizin domain adıdır. Sitenizin akılda kalacak bir isme sahip olması son derece önemlidir. Marka adı yaratmak için bize kalırsa oldukça iyi bir araştırma ve analiz yapmalısınız. Bu yazımızda marka adı oluşturma ve e-ticaret sitesinde alan adı seçiminin öneminden bahsedeceğiz.
E-ticaret siteleri bilindiği üzere son yıllarda en çok rehavet gören alışveriş platformları haline gelen sitelerdir. Büyük bir sektöre dönüşen e-ticaret artık dünyanın her yerinde yaygınlaşmış durumda ve dünyada markalaşan binlerce e-ticaret sitesi bulunuyor. Bu sitelerin her biri günlük olarak milyon dolar cirolara ulaşıyor. Peki nasıl? E-ticaret siteleri nasıl büyüyebiliyor? Bu büyüme sadece yatırımla mı mümkün? Bu soruların her birinin cevabını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız.
Öncelikle bir e-ticaret sitesi kurmak istiyorsanız, her şeyden önce marka adınızı yani sitenizin alan adını belirlemelisiniz. Bu konuda büyük markaların isimlerini inceleyebilir ve bu konuda iyi bir araştırma yapabilirsiniz. Akılda kalıcı marka adı bulmak için nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda detaylı bir araştırmaya girmelisiniz. Şöyle düşünün Nike, Adidas, Burger King, Mc Donalds, Puma, Gucci, Prada, Vakko vs. gibi markaları düşünün. Bu markalara baktığınızda ne görüyorsunuz. Şöyle söyleyelim. Hepsini aklımızda tutmak hiçte zor değil. Çünkü hepsi kısa isimlerden oluşturulmuş ve maksimum 2 kelimeden oluşuyor. Hatta birçok marka tek heceden oluşuyor. Akılda kalmanın en büyük sırrı kısa bir isim ve basit bir logoya sahip olmaktır. Basit derken, hafızada kolay yer edinen, demek istiyoruz. E-ticaret sitesinde alan adı seçimi bu yüzden oldukça önemlidir ve marka değerinizin artmasına ve Popülasyonunuzun yükselmesine yardımcı olur.
E-ticaret sitenizin alan adını iyi seçerseniz, daha fazla tanınmaya başlarsınız. Sitenizin prestiji açısından alan adı son derece önemlidir. Müşterilerinizin sitenizi daha kolay bulmasını sağlar. E-ticaret sitenizin alan adını seçerken uzun cümlelerden uzak durun. Bir hayvan ya da bir obje ismi olması akılda kalma ihtimalini artırır. Alan adınızın kolay bir şekilde yazılabilir olması son derece önemlidir. Örneğin Türkiye’de yaşıyorsanız, Türkçe karakter ve anlamlardan oluşan kısa bir alan adı markanızın akılda kalıcı olmasını sağlayacaktır. Alan adınız içerisinde anahtar kelime kullanma son derece önem arz etmektedir. Özellikle bir e-ticaret sitesi için alan adı araştırması yapıyorsanız, alan adınızda bir anahtar kelime olması markanızın bilinirliğini hat safhaya çıkarabilir.
paylaş
Diğer Yazılar
Yorum Yapın