İnternetin gelişmesi ile insanlar iletişimlerini sosyal medya üzerinden yürütmektedir. Sosyal medyanın insanlar üzerindeki büyük etkisine bakıldığında, bu iletişim araçlarını bir pazarlama stratejisi olarak kullanmak mümkündür. Bu sebeple günümüzde, özellikle de e-ticaret üzerinden iş yürütenler için sosyal mecralar, en yaygın pazarlama yöntemi hâline gelmiştir. Sosyal platformlar, broşür dağıtımı gibi pazarlama yöntemlerini geride bırakmaktadır. Bu mecralar sayesinde firmalar ürün tanıtımlarını daha etkili ve daha hızlı bir şekilde gerçekleştirir. İnsanların internet üzerinden alışverişlerini gerçekleştirmesi, üreticilerin açtıkları web sitelerinin yanına, sosyal medya hesabı açmalarına da sebep olmuştur. Çünkü hızlı tanıtımlar beraberinde hızlı satış artışını da getirmektedir.

Sosyal Medya ile Müşteri Çekmek ve Satışları Arttırmak

Sosyal mecraların e-ticaret üzerindeki en büyük etkisi, sunulan hizmetlerin ve satışı yapılan ürünlerin, kullanıcılar arasında daha hızlı yayılmasını sağlamaktır. Pazarlama maliyetlerinin düşmesine yardımcı olan sosyal medyalar aynı zamanda e-ticaret sitelerindeki kullanıcı trafiğinin artmasına da yardımcı olur. Sitenize çıkan bir link girişi yapmanız buna bir örnektir. E-ticarette verdiğiniz hizmetleri artırmak, müşterilerin gönlünü kazanmaktan geçer. Bunun için sosyal medya hesabınızdan gelen her türlü etkileşime geri dönüş yapmanız çok önemlidir. Takipçilerinizden gelen olumlu, olumsuz her mesaja güzel sözler ile yanıt vermek, onlara değer verdiğinizin bir simgesidir. Verdiğiniz güzel cevaplar, takipçileriniz ile aranızdaki samimiyeti artırır.

Sosyal medyada kreatif ve göze hitap eden görseller paylaşarak takipçilerinizin ilgisini çekebilirsiniz. Ayrıca paylaştığınız görseller ile merak uyandırıcı intibalar bırakırsanız, bir sonraki paylaşımınızı bekleyen takipçi sayısı çoğalacaktır. Sunduğunuz hizmetleri veya satışını yaptığınız ürünleri bir görsel ile bağdaştırmak ve samimi bir yazı ile açıklama yapmak, müşterilerin size olan güvenini pekiştirir. Ayrıca takipçi sayınızı arttırmak için e-ticarette yaptığınız işe uygun kampanyalar düzenleyebilirsiniz. Düzenli aralıklarla yapılan kampanyalar var olan takipçilerin sitenize ve sosyal medyanıza daha fazla giriş yapmasını sağlar. Kampanya veya indirimin olup olmadığına bakan takipçiler aynı zamanda sizleri paylaşarak, yeni takipçi kazanmanıza da yardımcı olur.

E-ticarette sosyal medyanın gücünü görmek için en önemli olan faktör, sosyal medya takipçilerinizle irtibatı asla kesmemektir. Belli aralıklarla paylaşım yaparak kendinizi hatırlatmalısınız. Ayrıca insanlar fikirlerinin önemsenip önemsenmediğine de dikkat eder. Bu nedenle müşterilerinizin geri dönüşlerini dikkate almalı ve ne istediklerini anlamalısınız. Onların beklentilerini karşılamak için empati yapmalı ve devamlı iletişim hâlinde olmalısınız. Bahsi geçen konulara dikkat ederseniz kısa sürede daha fazla müşteriye sahip olduğunuzu ve satışlarınızın arttığını görebilirsiniz.

paylaş
Diğer Yazılar
5,0 Puan
1 kişi puan verdi

Bu yazıya daha önce hiç puan verilmedi. İlk Puanı siz verin!

17 Mayıs 2023WEBBUSİNESS E-Ticaret Paketleri

Yorum Yapın